Om Jesus inte funnits

Kom precis att sätta på tv:n i slutet av Babel, svt2. Där hade de tydligen haft diskussion 'vem var Jesus egentligen?', det enda jag hörde var:

Fråga: Hade världen varit en lättare plats att leva i om Jesus inte hade funnits?

Svar: Nej, det tror jag inte... jag tror inte att det är han som ställer till det.

I studion satt gästerna Jonas Gardell och Lena Andersson - vem är det? - och det var den senare som gav ovanstående svar på frågan som programledaren ställde.

Öhh... say no more lixom

Vad tror du?

Om någon vill ha mer kött på benen i den diskussionen så kommer det en repris på svt2 båade 3/4 och 5/4.

---

Dessvärre missade jag början på detta program där det var ett repotage med Ulf Lundell från hans hem på Österlen, angående att han nu även debuterar som dramatiker. Är det något snart som denna man inte gjort och har på sin CV? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0