120kg Knäböj

Shit, vilken tjej alltså...

Jag pratar då om Ariane Friedrich. Det är tjejen som gick - läs, hoppade - och verkligen visade vart skåpet ska stå. Stod över alla höjder fram till 1.95, där hon gjorde en hopp och klarade.... hur lätt som helst, kalasmycket luft emellan sig själv o ribban. Nu ska det ju även delges att hon hoppar för hemmapublik - och precis som man kunde se i spjutfinalen, damer - så har det en otrolig inverkan.

Vanligtvis är ju Blanka Vlasic, den som räknas som världsbäst, och alltid pallar för trycket när det väl gäller... men eftersom jag inte såg hennes kvalhoppning idag så känner jag inte att kan uttala mig om det idag. Men det kommer kanske på torsdag efter finalen....

Det jag egentligen skulle säga var det att lilla späda Ariane - har ni sett henne - tar utan problem 120kg i knäböj när hon styrketränar. Det ser helt galet ut nästan =)

A Presto!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad pratar du om?

2009-08-18 @ 21:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0