Svält Inte Dig Själv

Snälla, rara, vackra och underbara människor där ute... svält inte er själva.... hellre några extrakilon än detta fruktansvärda öde:



Jag har i min närhet haft 2 tjejkompisar som lidit av diagnosterad anorexia, där en av dem blev tvångsinlagd och den andra manipulerade hela sin omgivning och trots att vi närmsta tjejkompisar gick hem till hennes föräldrar och pratade om det uppenbara problemet så vägrade de att inse faktum. Men iaf till slut, efter många 'om' och 'men' blev hon tvungen att gå på regelbundna kontroller (där hon fuskade). Och nu för tiden finns det två andra tjejer i min närhet som jag är lite orolig för... men jag håller ögon o öron öppna för alla varningssignaler som jag så väl har lärt mig att känna igen genom åren. Att totalt svälta sig, stoppa fingrarna i halsen osv löser inga problem långsiktigt... det är inget fel i att be om hjälp när man mår dåligt, det är alltid många - fler än man tror - som verkligen bryr sig om just ditt öde! Att tex gå i terapi, prata med en psykolog är inget att skämmas för! Synd att så många verkar tro det...  I själva verket anser jag att många fler människor skulle prova på det, skulle säkert underlätta mångas vardag.

Det är inte alltid siffrorna på vågens om avgör vår hälsa, den brukar man kunna känna ändå, så: väg er inte för ofta - om alls - och väg inte maten, ät tills ni er behagligt mätta. Det mår kroppen bäst av. 

                              

Och för att slippa alla normalt smala människor klaga på mig o mitt inlägg, så vill jag endast samtidigt passa på att säga: detta inlägg är inget agg emot smala tjejer, jag har uppfattat alla debatter där ute att ni minsann kan må precis lika dåligt som de som är överviktiga - utan ett desperat ord till alla som bokstavligt svälter sig själva/stoppar fingrarna i halsen osv.


*Mangia quando hai fame*


Kommentarer
Postat av: Tess

Jag hoppas inte du syftar på mig för mig behöver du inte oroa dig för...men är det så så får du gärna höra av dig så kan vi prata lite.

2009-08-30 @ 00:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0