MinnesGudtjänst MJ

Just nu sänder TV4 minnesgudtjänsten som hålls för Michael Jackson.

Hörde på radion i bilen när jag åkte till jobbet att till de dryga 11000 biljetterna som släpptes till detta 'event' (vet ej vad jag ska kalla det riktigt) var det miljontals sökande.... Det fanns de biljetter som t.o.m. hade sålts för 1 miljon! Jag upprepar, 1 miljon. Man kan ju bara hoppas att de pengarna åtminstone går till bättre behövande...

Men en fråga kvarstår ju dock: borde inte biljetterna kosta (om de nu ska säljas) lika mycket, oavsett vems om köper dem? Det klart att fokus inte borde ligga där, men samtidigt måste man ju vara medveten om att vissa skeptiska frågor kommer uppstå när allmänheten får reda på sådana detaljer.

Jag undrar hur mycket skivförsäljningen / nedladdningar kommer att öka när det kommer till Jackos musik?! Säkerligen en hel del, för jag tror att säkert väldigt många människor glömt bort hur fantasisk musik den mannen faktiskt har gjort genom åren. Tyvärr har ju alltför mycket fokus tagits från musiken till istället det rent privata, den mediecirkus som varit. Men med hjälp av alla minnesprogram och tillbakablickar så får nog världen - de som glömt bort alla låtar utom typ 'Black or White - åter upp ögonen för storheten i musiken. En del Best of MJ kommer säkert oxå att nylanseras....

En annan fundering: undrar om Michael Jackson själv visste hur stor han egentligen var, hur omtyckt han var både från den privata allmänheten samt andra celebriteter? Känns inte riktigt så på något vis...

Tror att Stevie Wonder spelade och sjöng en egenkomponerad låt tillägnad direkt MJ.

R.I.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0