Arbetssökande

Kan man vara arbetssökande trots att man redan har ett jobb? Hoppas det iaf, för det är precis vad jag är just nu...

Ta bara ikväll som klockrent exempel - jag tänkte som sagt börja städningen av min lägenhet (så jag slipper tillbringa hela min lediga söndag med det)  men istället har jag suttit på Arbetsförmedlingens hemsida och kollat in annonser i vissa väl valda län och kommuner....

Har inte varit hemma så här många kvällar på ca 2 månader som jag har varit denna veckan. Men det är lika bra att börja åka hem vissa kvällar redan nu, så att jag eventuellt slipper höra en massa skit att jag inte är social sedan när personen som kommer orsaka mitt totala psykbryt (lär säkert få ta ledigt lite längre period i sommar och åka hemhem. Och eftersom min chef 'alltid har de bästa lösningarna på allt' så ordnar hon säkert arbetsfördelningen under de dagarna... Skulle hon inte göra det? Big deal, det är inte mitt problem. Jag har gjort sååå mycket för detta företaget att jag tänker känna mig förtjänt av några dagars ledighet så att jag kan åka hem och umgås med min familj och mina vänner) börjar sin sommaranställning och jag tänker kontinuerligt vägra allt socialt umgänge med resten av personalen på min lediga tid....

Får väl se hur allt detta slutar...

*Buona Notte*

Kommentarer
Postat av: Flingsalt

Med mig också??????

2009-06-19 @ 09:02:37
Postat av: Susanne

Aldrig! Men eftersom du är mycket mer min vän än kollega så räknades du inte in i resonemanget här ovan. Vill alltid vara social med dig =)

2009-06-20 @ 23:15:28
URL: http://pingvinprincipessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0