Hela världen på mina axlar

Kan ju avslöja lite om hur dagen varit och hur jag känner mig:

Det känns som om hela djälva världen vilar på min axlar... Känns som om Dantes 'Comedia' är stället jag är på väg emot....

Troligtvis syns det oxå - eller så är det orosmolnet som förföljer mig ovanför mitt huvud, vad vet jag - för direkt när jag klev in genom dörren på jobbet på eftermiddagen så tittade min nya kollega skumt på mig och frågade hur det var.
Ärligt så svarade jag 'halvbra'. Hon ville veta mer, men hon fick inga detaljer. Ser ärligt talat ingen anledning till att delge henne det.... vill inte bidra till förutfattade meningar, utan vill att alla ska ha en chans att skaffa sig en egen åsikt om folk och saker & ting.

Kan även avslöja att jag vet att det är en ren helvetessommar som väntar mig, och att jag kommer lägga stor del av min lön på bensinpengar då jag kommer åka hem betydligt fler kvällar än jag planerat. Allt för att smidigt slippa de 'sociala kvällarna' med personalen efter arbetstid. Åker jag inte hem får jag bara stå till svars för min handling att inte närvara, och jag vet - tyvärr av erfarenhet - att det alltid är jag som får stå där och ta allt skit ifrån allt och alla, och jag tänker inte utsätta mig för det detta året oxå. Jag har haft min beskärda del, och nu får det vara nog!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaja, mer utförligt kommer när jag har tid, lust, ork och framför allt okämda fingrar att skriva med...

Buona Notte!

Kommentarer
Postat av: Flingsalt

Du kan ju alltid bo hos mig!

2009-06-09 @ 07:31:37
Postat av: Jessica

tycker folk borde fatta att man vill ha lite egentid oxå. vill inte alla ha det nån gång? och det är ju efter arbetstid, din tid.

2009-06-09 @ 11:17:39
URL: http://skyler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0