Mat Hygien

Hmm... jag undrar om Flingsalt ser på matprogrammet som visar på TV4; Vad blir det för mat?

Det är ju lite onekligen väldigt många brister i vad vi vanliga dödliga kallar 'Livsmedelshygien'. Kolla precis på slutet av programmet när jag skulle kolla en sak på text-tv, och då kom jag precis in när han, Per Moberg, bland annat:

*stoppade fingrarna i maten för avsmakning - slickade av dem och fortsatte sin matlagning
*tappade sin kökshanduk på golvet - stoppade tillfälligt sin uppläggning för att ta upp handuken o använda den
*hackade dill på en tidigare använd skärbräda
*stoppade återigen fingrarna i maten
*avsmakade med hjälp av såssleven han använde för att röra i grytan - en såsslev han direkt sen lade tillbaka i grytan

Och allt detta inom loppet av ca 5 minuter!

Visst, man är väl lite arbetsskadad erkänner - men inte ens vid min matlagning här hemma, o de gånger det endast är till mig själv så stoppar jag fingrarna i maten för avsmakning. Det var ju något man fick lära sig redan under högstadiet på hemkunskapen.

När Tess & Jessica var här i februari så undrade den senare av dem - även den som överlägset lagar minst mat av oss tre - varför det gick åt så många teskedar =)

Flingsalt; se ej det programmet... det kan vara skadligt =)

A Presto!

Kommentarer
Postat av: Tess

Ja det är tur att man inte tillhör hans familj eller vänskapskrets...hade nog inte velat äta där efter att ha sett honom i köket. Vad du missade att nämna är att han alltid är jäkligt svett...det rinner i pannan på honom....var hamnar det tro?

2009-06-21 @ 22:03:05
URL: http://singeltess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0