3:e gången gillt

Ciao!

Eftersom mina tidigare 2 försök - sent i fredagskväll och nu på förmiddagen - med att försöka göra ett inlägg under rubriken 'Välkommen till min blogg' totalt misslyckats gör jag nu ett här istället, hoppas att "3:e gången gillt" ska vara ett lyckosägande och att detta inlägg faktiskt kommer att publiceras... *håll tummarna* När jag i fredags kväll jag skrivit ett första - och om jag får säga det själv, bra inlägg - och sedan klickade på 'förhandsgranska' och insåg att jag att det var lite jag vill ändra på, men att komma tillbaka till inlägget, utan att på något vis radera det jag redan skrivit var tydligen omöjligt - upptäckte jag den hårda vägen - och alla fina små bokstäver som bildade meningar försvann... och det tog mitt tålamod med sig! Men här kommer som sagt ett nytt försök =) *skam den som ger sig*

Efter att lääänge ha funderat på att skaffa mig en blogg - för min egen skull - så slog jag nu äntligen slag i saken när tillfälle - dvs tid - fanns. Den kanske inte kommer vara den snyggaste blogg ett mans (as a figur of speach) skådat, åtminstone inte såhär i början, men den kommer garanterat vara väldigt varierande, både vad gäller ämne och karaktär då den kommer skifta mellan, allvar och skoj, från tårar till hjärtliga skratt =)

Denna blogg kommer först och främst att fungera som en ventil - kanske även en livsavgörande ventil då jag ibland måste få avreagera mig, rensa ut och få ny energi. Precis som när man ventilerar för att kunna inandas ny härlig luft.

Senast jag kollade så levde jag i ett fritt land, och kommer här även att delge alla mina åsikter om diverse saker - det mesta. Jag säger inte att jag alltid har rätt, men något jag faktiskt har är rätt till min åsikt - precis som du! =) Här kommer jag bland annat att skriva om:
*Verkligheten
*Barn - ofrivillig barnlöshet / abort / ensamståendes rätt
*Arbete
*Vänner - när ska man 'göra slut ' med en vän / nya vänner på äldre dar
*Mat - restaurangvärldens alla sidor
*Resor
*Rättigheter - enligt facket / som barn / som människa
*Film - nya som gamla
*Böcker - recensioner / nya förväntningar
*Kärlek
*Dagens skrattsalva =)

Nej, nu ska jag nog avsluta detta inlägg innan jag skrämt iväg alla potentiella framtida läsare som fått intrycket om att detta kommer vara en tung, djup, alltför seriös och tråkig blogg när verkligheten är precis den motsatta: blandad, lagom seriös i alla väl valda ämnen, beroendeframkallande och kalaskul blogg =)

På snart återseende / A presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0