1 av 5

Så, då var jag hemma igen efter en tur på stan - en tur som gick allt annat än planerat måste man nog säga...

Jag hade fem ärenden att klara av på min lediga dag:

1. Hämta ut mina beställda biljetter till sommarrevyn med Uggla
2. Leta upp en bolero - helst beige - eller annan lätt överdel till min turkosa klänning som jag ska ha på dopet
3. Köpa en ny shaker
4. Hämta ut min konsertbiljett till Ulf Lundell
5. Köpa ansiktsprodukt på Apoteket

Jag gjorde ett (1!) ärende av dessa! Inte så bra procentsats på det.

Det ärenden jag lyckades avklara? Nr 3, köpte en ny shaker på Hälsobolaget. Jag har redan 2 stycken, en grön och en svart men jag hittar ingen av dem varken här eller på mitt arbete - istället för att slösa energi på att leta mer eller bli irriterad så bestämde jag mig helt enkelt för att köpa en ny.

Jag passade även på att äta lunch på stan, räknade att jag skulle tjäna på det  - både tidsmässigt som rent ekonomiskt, då det kändes onödigt att åka och handla för att kunna tillaga en lunch. Ingen idé köpa hem mer eftersom jag ska tillbaka till jobbet imorgon bitti, och jag inte gillar att handla här - ca 1timmas resväg - för att ta med, utan handlar hellre nära min arbetsplats så varorna kan gå direkt i kylen... Hmm... jag undrar om jag är arbetsskadad? =)

Ok, vad var då anledningen till att jag endast gjorde 20% av det jag planerat? Det går på ca 2500:- att hämta ut mina biljetter totalt, och lönen utbetalas ej förrän på onsdag... Frågor på det? =)

Min mage är lite speciell, och får ofta för sig att göra kalasont och svälla upp så fort jag ätit något (även som idag när jag beställde tonfisk sallad till lunch) och med tanke på att Apoteket ligger på andra sidan av stan... jaja, i andra änden av den långa gågata som går genom stadens centrum iaf, så kändes det som en mindre lyckad idé att försöka mig på att först gå dit och sedan även tillbaka till norra änden där jag parkerat bilen.

Ja, det var en sammanfattning av min tur på stan idag.... men undantag för min STORA klädesfadäs, men den förtjänar ett eget inlägg så det kommer senare =)

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0