Tvångs-hemskickad!

Ja, det är vad jag blev idag...

Min chef ringde på eftermiddagen och sa att jag måste vara ledig imorgon, och jag får inte komma tillbaka förrän tidigast tisdag lunch.

Anledningen är att jag jobbat lite väl mycket senaste tiden, både vad gäller dagar och då långa sådana....

Eller vad sägs om dagar som tex:

8.30 - 22
8.30 - 23
8.30 - 0130

och då är detta dagar utan rast och sådant som jag har talats om och kallas visst för 'lunch'

Ja, ni ser ju själva... det är ju inte bra. Idag skulle jag iaf ha breaket mellan 14-16, men det fanns inte chans i världen att jag skulle kunna gå ifrån.

Det är inte det att jag klagar över att få komma hem och sova i min egen säng - i princip första natten sedan början av april - men det känns ju onekligen som om man lämpar över arbete på sina kollegor. Speciellt imorgon när jag vet att A har nog med sitt föredrag på kvällen och G ska iväg till en annan ort för att lämna av vissa saker samt även göra viktiga ärenden. Men jag inser även logiken, för om jag inte är ledig imorgon så blir det inte förrän om ytterligare ca 2veckor.

Jag måste vara ledig en dag till innan 7juni, för mellan 8-11 juni finns ingen chans till ledighet, utan istället sådana där speciellt långa dagar. Men jag måste hem och hämta mina kläder som jag ska ha på dopet den 13juni, samt leta upp doppresenten (inköpt på Nya Zeeland *L*) Sedan åker jag ju direkt från jobbet till staden för dopet =)

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0