Ansiktsförlamning Av Borelia

Jag har ju känt mig halvkass i exakt 1 vecka idag, med bland annat helt fruktansvärd metallsmak i munnen. Idag sjukskrev jag mig efter inte ha sovit många minuter inatt...

När jag sen på eftermiddag kände att känslan jag haft på vänster sida nu flyttat sig till högeransiktshalva samt ökat i styrka och när det sedan - förutom den äckliga och obeskrivliga känslan i ansiktet - blev väldigt jobbigt att äta o dricka då var det bara att klä på sig och bege sig till sjukhuset... ännu en kväll på akutmottagningen. Tyvärr.
                 

Där tittade doktor nr1 på mig i ca 2sek innan jag fick remiss vidare. Doktor nr2 var helt suverän - även om han gjorde ett suspekt första intryck.

Eftersom jag har ansiktsförlamning och i princip alla symtom som fanns med på listan så måste de gardera sig och behandla mig som om jag hade borelia - trots att man inte får officiellt svar på alla prover förrän ca 1vecka. Vilket innebär att jag ikväll akut måste ta 12 (!) vita piller och sedan ta de två olika medicinkurerna morgon o kväll i 2 veckor.


A Presto!


Kommentarer
Postat av: olatidman

hur får man detta? det låter otroligt otrevligt:( krya på dig!

2009-11-04 @ 21:27:40
URL: http://tidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0