Jag Måste Ha Missat Fästingen

Under sommaren så brukar jag vara ganska bra på att kolla mig för fästingar med tanke vart min arbetsplats är belägen... och under mina 3 år på samma plats har jag endast hittat en, och den hann jag ta innan den satt sig till rätta... den var fortfarande ute på promenad längs min fot.

Men på hösten måste jag säga att jag inte kollar... naivt kanske, men ärligt.

Jag ställde 2 specifika frågor på sjukhuset idag:

*Kan man enbart få Borelia av fästingar? - Svar: Ja.
*Kan man ha haft fästingbett utan att ha märkt det? - Svar: Ja.


Jaha, det var det... denna lilla skit insekt
                     
har nu gjort att jag har ansiktsförlamning, inte kan äta mat som vanligt folk, att allt smakar skit, jag missar dagar på jobbet, samt måste knapra jäkligt många piller varje dag. Dessa 12 (!) som bildar den ledsna gubben är enbart min kvällsdos för idag. Helt sjukt!
              
SLUTSATS: Härmed lovar jag mig själv att jag inför säsong 2010 ska vaccinera mig mot Borelia.
Det borde du som inte redan gjort det oxå göra!

A Presto!

Kommentarer
Postat av: Linnea MN

Nu har röstningen börjat, gå in på min blogg och rösta på den som ni tycker är den mest begåvade och personliga artisten av följande som finns med på min blogg, gör bara som jag skrivit. Svårare än så är det inte minsann :)

2009-11-04 @ 21:49:32
URL: http://liesbeyond.blogg.se/
Postat av: Josefin

DET SKA JAG OCKSÅ GÖRA!!

2009-11-04 @ 22:02:31
URL: http://kinglouie.blogg.se/
Postat av: FLingsalt

Men gumman vad har hänt??????

2009-11-04 @ 22:05:38
Postat av: Jessica

men ush! det där låter inte bra. det är inte lätt att hålla koll på de där små krypen inte! krya på dig!

2009-11-05 @ 11:18:26
URL: http://skyler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0