SKIT-Roligt Brev Från Politiker

Allvarligt, det är inte utan att man undrar vart världen är på väg egentligen?!

Igår när jag lämnade min barndomsstad där jag tillbringat helgen så upptäckte jag till min förfäran att kummunen släckt gatubelysningen... klockan 20.00 på kvällen!!! Det är ju för 17 då det är kolsvart ute... vilket det oxå var! Vi fick famla i mörker när vi skulle packa bilen för att åka söderut, helt sjukt! Det är ju en säkerhet för allmänheten, inte ett besparingsobjekt. Det måste ju finnas annat att välja på alternativt en kompromiss; typ släck varannan. LR tänd dem inte redan klockan 17-18. Istället för att släcka dem vid 20 kan man väl tända dem istället och låta det vara tänt iaf 3h?! En sak som är säker; jag kommer inte gå själv utomhus om det är på samma sätt nästa gång jag är däruppe och hälsar på familjen!
                              
Läste nu på Aftonbladet om en kommun på Irland som oxå måste spara, och de har hittat ett annorlunda sätt att spara pengar för skolan på... nämligen det att skoleleverna måste ta med sig eget toalettpapper. Och det är ingen fråga, det står klart och tydligt i brevet till alla berörda föräldrar att det är en 'begäran'. Verkligen skitroligt, ren humor om någon frågar mig =) Snacka om ett kliv bakåt i utvecklingen! Tydligen är just toalettpapper ingen lek på denna skola.
                        
A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0