What's Wrong With People?

Ok, främst det manliga släktet... allvarligt, vad är det för fel på dem?! LR är det bara så att det tros vara vanligare eftersom man läser om det? Kan vara så... lär inte bli någon större undersökning i ämnet...

Jag har iaf minst 2 killar i min bekantskapskrets som var otrogna mot sina - ovetandes - flickvänner, ok kanske inte när hon låg på BB som denne killen, men inte långt ifrån... Ene killens tjej var gravid och den andre killens son var inte gammal innan han tog sig en repris på tidigare beteende. Eftersom det som sagt är killar i min bekantskapskrets så har de även fått höra min väldigt bestämda åsikt om deras beteende! Jag anser att jag som kompis har rätt att uttrycka mig när det sker något sådant drastiskt!
                                
Visst, jag har generellt viss dubbelmoral när det gäller ämnet otrohet, men det är dubbelmoral som jag står för. Till skillnad från vissa andra... Jag anser även att det är skillnad om det händer i ett förhållande som inte hunnit så långt i utvecklingen så att säga, LR även om det sker efter många år tillsammans. I det tidiga skedet så vet man kanske inte ännu vad man vill, och i det senare skedet så är det ju faktiskt så att människor är olika, kan utvecklas åt olika håll och kan därmed helt enkelt komma ifrån varandra. Det är det där mellanskiktet jag tycker är värst... jag menar, om man precis håller på att skaffa barn, verkligen bilda familj, då har man nog inte tänkt över det hela om man går och är otrogen... LR?! Rätta mig gärna om ni anser att jag har fel. Jag anser att det är så fruktanvärt fel, inte värst gentemot sin partner - vuxna människor kan ta vara på sig själva - men mot detta lilla barn som inte har bett om att bli fött, speciellt inte få vara barn under vilka premisser som helst...

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0