Bröstcancer & Rosa Bandet

Nu när oktober återigen är precis bakom knuten så drar även alla dessa olika insamlingar igång... men ibland tycker jag att den ena är värre än den andra och även att det vissa gånger faktiskt går för långt. Det känns som om det är motsatt verkan... istället för att gynna forskningen - i detta fall för bröstcancer - så försöker folk/företag tjänta pengar på välgörenhet. Vilket i sin tur gör mig lite förbannad och jag vill verkligen inte gynna respektive!
                                             

Nu sist var det HomeEnter som var i farten. I senaste numret av medlemsmagasinet 'FilmClub' fanns det en kampanj. I början av tidningen lät det så bra, köp en film samtidigt som man bidrar till cancerforskningen. Och jag menar, om man ändå tänkt köpa en viss film kan man ju lika gärna göra det så att någon gynnas av det. Men när man kommer till den aktuella sidan så är det ett riktigt dråpslag som man möts av... 

'Köp 2 filmer för 199:- . 3kr/film går oavkortat (what the f**k betyder det i detta sammanhang eg?!) till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj'
                                             
Hallå!!! 3kr?!?! Det är inte ens 5%! Om det ska vara något välgörande som verkligen bidrar tycker jag personligen att det ska vara en minumun, gärna minst 10% hade varit kalasbra!

Om ni inte tror mig så kommer bildbevis här:  
                 

*Me Not Impressed*

(missförstå mig inte; Jag vet att lite är bättre än inget, och att gesten säkert är välmenande)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0