Olaglig Uppstigning

Alltså, jag har talats om att många saker anses 'okristliga' när de ska beskrivas ur ett visst perspektiv... men jag skulle hellre vilja säga 'olagligt'

Ta bara idag t.ex. Det borde vara rent olagligt att stiga upp innan ens solen har orkat göra det!

Är solen kvar bortom horisonten så är ju min motivation det oxå, glasklart. Ja, så länge vi inte pratar frostat glas då =)

Snälla regeringen, vilken det än må vara: införskaffa en ny lag som säger att vi i Sverige inte behöver gå upp innan solen - men det ett tillägg enligt tysk grammatik, dvs inte om inte vill det då vill säga. Frivilligt val.

Jaja, jag vet. Eftersom vi bor i Sverige kan det bli konstigt på vintern, men hallå... allting annat kompenseras ju. Så under 1 arbetsår så är jag övertygad om att detta oxå har jämnat ut sig. Man kommer lite senare på vinterhalvåret, och tidigare på sommarhalvåret. Men risk för att verka tjatig; det är glasklart =)

                  

*Buona Giornata*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0