Seinfeld With His Seinology

Var på biblioteket i ett ärende för att leta upp en specifik bok - som bibliotikarien inte hittade - och kom ut med 7stycken andra... Hur lyckats man med det lixom? =)
                                        

I vilket fall som helst.. en av böcker jag lyckades få med mig var denna underbara:
                                           

Och för att fullborda denna röda tråd, gällande böcker, så kommer här ett litet smakprov ur boken:

(---)
'Detta är på många sätt precis vad en bokhandel är. En smartare-än-du-butik. Och därför känner folk sig hotade - vill man gå in i en bokhandel, måste man erkänna att det finns något man inte vet.
   Och det värsta är att man inte ens vet var det står. När man går in i bokhandeln måste man fråga: "var hittar jag det? Och det? Inte nog med att jag saknar kunskap, jag vet inte ens var den finns." Så bara genom att gå in i en bokhandel så erkänner man för omvärlden att "jag är inte särskilt klipsk".
   Det är rätt imponerande, faktiskt. '

Ok, jag vet att det är tagit lite ur sitt sammanhang, men jag tycker ändå det är ganska bra sagt... det blir rent klockrent när man är Seinfeld-fan och kan höra hans röst i huvudet (lät ju väldigt bra det..*L*) när man läser det som han har skrivit... =)

A Presto!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0