Åldersskillnad, Vart Går Gränsen?

Är det så att kärlek övervinner allt? Att åldern faktiskt inte har någon betydelse? Att åldern endast är en siffra på ett papper hos skatteverket? Jag har ju hitills varit rätt inne på den filosofin... så länge man är lycklig så spelar inte åldern någon roll


Som Tess sa; 'om du drar bort 18-åringen från 50-åringen så hamnar du ungefär rätt'. Ja, så illa var det faktiskt ett tag =) *quilty as charged*

Men, till och jag måste protestera när det kommer till abnormala ålderskillnader... allvarligt, vad kan man ha gemensamt? Att sedan skaffa barn, det tycker jag är direkt oansvarligt och egoistiskt!!! Och då menar jag inte endast skillnader på 10-20 år som är vanligt förekommande, utan de som har bortåt 40års skillnad och mer.

Ett exempel på detta fanns för ett tag sedan att läsa på Aftonbladet. Mannen är för det första tjejens mammas ex. Det var så de träffades. När tjejen endast var 16år var de bla på semester tillsammans som familj, men som mannen säger i artikeln 'naturligtvis hände inget då'. Tjejen i sin tur säger att det var när hon var 19år som hon insåg att hon var kär i honom. Då var han alltså... wait for it... 73år gammal!!!

Nu när tjejen alltså då har blivit 25 och mannen 79, har de skaffat barn tillsammans. Som sagt, det är något jag anser vara ansvarligt och egoistiskt!



Jag gillar även att det i artikeln står: 'Han hade redan sex barn innan Jamie Rai föddes – den äldsta är 51 år och den yngsta 38. Han uppfostrade de på egen hand då hans fru dog för 28 år sedan'

Öh, vadå 'uppfostrade på egen hand'?!?! När mamman till hans tidigare barn gick bort var alltså barnen i en skara mellan 10år - 23år. Alltså inte länger spädbarn, utan de redan formade av sina två föräldrar och de äldsta räknas som vuxna.

Jaja, vi har alla rätt till vår åsikt... detta är något jag INTE gillar...

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0