Dilemma, Val Av Tärna -or

Det är ju mycket som ska planeras när det kommer till bröllop för att det ska klaffa och förflyta (relativt) smärtfritt, bland annat val av tärnor... om man nu väljer att ha det.

I fallet gällande de två 'F':n, Fia & Flum... förlåt, Mathias numera... så undrar jag hur det gick. Jag har ärligt talat ingen aning. Men jag kan gissa att det var ett huvudbry. Eftersom hon tillhör ett kompisgäng där ingen är uttalat mer kompis med varandra än andra, så finns det ett flertal att välja på (våga vägra reta upp någon *L*) och att välja alla skulle nog se löjligt ut =) Sedan har hon ju alla små tjejer - som nu har blivit stora - i sin släkt som kan komma på tal... Jaja, får väl se i tidningen framöver vad resultatet blev.

Skillnad på Carrie, hon har tre  NÄRA vänner och de är alla lika viktiga, och därmed delaktiga.


Det ligger väääldigt långt fram i tiden (om ens då) men om jag skulle låtsas att jag skulle gifta mig i år, så skulle mina val vara självklara. Man vill ju ha någon att lita på och ha som trygghet, och det finns ingen bättre än Tess, som tärna.  Eventuellt skulle jag överväga 2st, och då är nästa självklara val Pernilla, om hon skulle vilja vid förfrågan.

Blomsterflickor skulle bli (tillfrågade): Ebba, Wilma, Emilia och Elin.

Sen skulle ringbäraren önskvärt vara Nelly. Jag skulle vilja ha Jack som delaktig i bröllopsföljet, men han är för liten. Men det positiva är ju, att eftersom detta som sagt var ett drömscenario för nutid, så är han i lagom ålder om jag någonsin kommer så långt som till 'I Do'



A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0