Elias Har Cancer, Men Cancern Har Inte Honom

Var ikväll inne på google och letade lämplig bild för ett inlägg till Tess. Mitt sökord var 'vänner / friends' och hur det kom sig så hamnade jag inne på en blogg som visade sig vara en familjs ventilation under sin sons sjukdomstid. Han fick tyvärr akut lymfatisk leukemi som 9-åring. Bloggen är - tror jag - förutom en chans för familjen att kunna ventilera sig även en stor tröst för övrig släkt o vänner, samt också en kunskapskanal för människor som sorgligt nog hamnar i liknade situation. En familjs styrka att skriva av sig av den jobbiga vardagen kan för en annan familj vara guld värd. All heder åt denna familj, och har ork, tid och energi att dela med sig.

Bloggen börjar med en bakgrundsbeskrivning och sedan en rubrik/förord som lyder:

'Elias har cancer, men cancern har inte honom'

Det tyckte jag var så fint skrivet. Så klockrent, det är ju precis så det är. Så man måste se det för att orka i svåra situationer. Det var de inledande orden som fick mig fast. Trots att jag inte känner, LR ens hört talas om, denna familj innan.

Jag blev dock lite nervös när det sista inlägget var från senhösten 2009. Men när jag sansat mig lite så insåg jag att jag hamnat på en random sida till följd av mitt bildsökande. På bloggens startsida fanns uppdateringar från i år, 2010, och så sent som nu i juli. Har du en stund över så gå och ta del av denna lille (får man nog inte säga så han hör *L*) pojke bravader och livsglädje - även när 'tv-spelet är dumt' och han har stora kliande utslag som följd av sjukdomen och medicinering.

Du kommer till bloggen genom att klicka här

Det gäller att ta vara på tiden, något som en bild från bloggen fick mig att tänka på. Hur många gånger har man inte ställt sig frågan; vart tog tiden vägen?


Lev i nuet - Var rädd om din omgivning....

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0