Lunch-Tajm =)

Igår när jag handlade på hemvägen från jobbet så hade jag en tanke med det hela... var verkligen sugen på en gammal klassiker i mitt kök: köttfärsfyllda tomater och bulgur med rödlök & paprikasås =) Kanske inte låter gott, men det är hur smaskigt som helst!
                    
Men när jag kommit så långt att köttfärsen var genomstekt i traktören tillsammans med purjolök och rödlök så kom dock ett bakslag: jag hade visst ingen bulgur hemma (ngt jag var helt övertygad om!) Och svar nej, jag vill inte äta denna rätt utan bulgur, finns inget som passar lika bra till *bortskämd jag*

Så istället blev det till att kolla efter en reservplan i mitt skafferi, där jag iaf hade finkrossade tomater med basilikasmak samt stark tacosås. Detta toppat med chayennepeppar och solrosfrön.... så vips blev det nu istället spaghetti med köttfärssås - om än en något annorlunda sådan =) 
                     

Buon Appetito!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0