Elförbrukning För KaffeDrickare =)

Läste i en artikel på nätet (AB tror jag) där de listade hur mycket el vanliga hushållsmaskiner förbrkar på 1 år:

Bland annat så stod det:

*Kaffebryggare (1 timme per dygn): 280 kronor per år.

             
Hmm... jag undrar om jag ska ta och visa denna artikeln, LR tom göra en utskrift och rama som de sedan kan få i gemensam julklapp =) Jag kan ju avslöja att det inte är 1h/dygn som den stackars kaffebryggaren står på! =) Enda gången den är avstängd är i princip en av följande två gånger:
1: De är inte hemma
2: De sover

Ja, det är sant... Ärligt lillasyster, hur många koppar om dagen blir det, 14? =) Och mamsingen? Lika många LR - om möjligt - fler? Och hur många timmar står kaffebryggare på, visst är den enbart avstängd vid någon av ovan nämnda 2 anledningar? =)

Hmm... helst hade de nog velat ha en kaffebryggare av modell nedan, så att de kunde få varsin kanna att dricka =) *kärlek*
             

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0