Bali - En Liten Update

Jaha, efter typ ett halvår utan bloggen så ska jag nu försöka göra ett inlägg härifrån Bali så att ni vet att jag lever =) Det blir dock inte långt eftersom jag lånat Tess IPad och man måste klicka i varje enskild bokstav. Man blir lätt trött i armen... Men ska väl inte klaga efter att vi sett filmen 127hours. Värmen - ca 32grader och en vägg av hetta - tar hårt så idag har vi varit slöa... Efter en sväng av 'Sällskapsresan-syndromet' så har vi letat i 3 dagar efter ett specifikt spa. Det kryllar av spa här men vi ville till ett vi kollat ut redan från Sverige. Till slut kom vi fram och betalade 175000 för ett paket med Fotbad, 60minuters helkroppsmassage, te-kroppsmask och bodyscrub. Vi fick även avslappnande te i deras relaxdel i trädgården. Jag hade min behandling utomhus i The Garden Room =) Väl hemma åt vi lunch på grannrestaurangen där vi blickade ut över havet och lyssnade till vågornas kluckande... Skönt! Har suttit och läst i min bok i omgångar och samtidigt svalkat fötterna antingen i swimmingpoolen LR relaxpoolen... det var min ork denna eftermiddag. Folk frågar hela tiden om vi inte vill åka taxi LR vespa, men vi föredrar att gå. Dels är det inga avstånd överhuvudtaget och dels får vi ju se saker på vägen. Vi har gått både vägvägen och Strandvägen. Igår var vi och kollade ut vart delfinshowen är och bestämde att det troligtvis blir bad med delfin i slutet av månaden istället för show nu. Vi ska däremot ut på havet på en delfintur nästa vecka. Vi vill vänta tills vi fått mera färg så vi ej förstör oss till havs... känns lite onödigt =) Vi ska även ut o fiska någon dag längre fram - känns lite konstigt med tanke på att 'båten' är mer som en kanot modell aningen större och han som äger den var här igår och sa de fångat en 125kg svärdfisk!!! Den ska man ju inte ha ner i båten utan dra den längs med isåfall. Jag hoppas dock att vi får en tonfisk var i lagom storlek, det räcker för min del =) På restaurangen vi var igår köpte jag även handgjorda smycken - pärlarmband och en snäckring - gjorde ett kap och fick båda för 100 000rp =) även sett ett halsband jag vill ha, långt med pärlor i 3 olika färger, men hejdade mig eftersom jag inte vet om jag kommer använda det hemma i Sverige igen. Är ju långt till hemresa och vi ska ju även runt på Bali så det kommer nog finnas både tid o möjlighet till shopping =) Nej, nu får det vara nog för idag men ska försöka uppdatera någon mer dag så håll utkik! =) Blir inga bilder denna dag men finns tydligen ej usb på Ipaden tyvärr... Ha tålamod det kommer. A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0