1:a April = lurad?

Ja, så var då 1 april här idag - hör du till skaran som blivit lurad idag? Själv är jag helt förskonad faktiskt, och inte har jag lurat någon heller... kan iofs ha att göra med att det är min lediga dag, och den har jag tillbringat på stan och sedan här hemma =)

Mitt favoritskämt i en tidning:

Den om att man ska kolla DNA på hundbajs, och därigenom spåra hund & ägare som sedan får dryga böter.

Missförstå mig inte nu, jag tycker det är kalasäckligt med hundbajs överallt - har man hund borde man även vara kapabel att ta ansvar för den - (om man inte är av samma karaktär som den IQ-befriade mannen i 'Jalla Jalla': var det jag som sket? ) men samtidigt tycker jag inte att det ska behövas. Lägga pengar på att spåra hundägare som inte borde få ha hund - vi har faktiskt viktigare saker att lägga pengar på i Sverige.

Sedan var väl skämtet i Metro Stockholm helt ok:
Att det kommer bli olagligt att åka på vänster sida i rulltrappan - påträffas man bryta emot detta får man böter på 500kr direkt på plats.

Eller varför inte:
EU har härmed från och med idag, 1 april 2009, förbjudit aprilskämt - inget som drivet med press osv.

Har vi inte nog med EU-lagar och mått att efterfölja? Tur att detta var ett skämt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0