Mycket Officiellt

Om det nu var någon som undrade så: Svar Ja. Jag är fullt medveten om att det är mycket som är 'officiellt' i mina blogginlägg =)

Men det har ju sin förklaring... Dels är jag väldigt barnsligt förtjust i det svenska språket, dels så är det ju faktiskt så att om man vet vad ordet 'officiellt' innebär så är det ju inget konstigt alls. Allt som skrivs i en blogg är ju - oftast iaf - till allmänt beskådande, dvs det är officiellt... Men, det kan även användas till ändamål när man vill poängera något rent språkligt. Sedan är jag ju som sagt ett stort fan av det svenska (och flera andra) språket =)

Och för att ta det hela ytterligare ett steg längre:

Jag hittar inte min dosa till internetbanken så nu tänker jag officiellt gråta en skvätt - när ska eländet ta slut typ?

Bra fråga, men följdfrågan är ju vart det bra svaret är någonstans?

A Presto!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0