Personliga Brev

Jag har länge undrat varför ingen - LR iaf väldigt få - längre skriver personliga brev till varandra? Nuför tiden, LR rättare sagt, de senaste åren, har breven istället byts ut mot mail, sms, bloggar o olika communites. Vad hände där längs vägen lixom?

Själv älskar jag att få handskriva brev på riktigt i min brevlåda - blir riktigt löjligt glad då. Känslan som infinner sig när jag håller det oöppnade kuvertet i min hand och försöker lista ut vem det är ifrån genom att tyda handstilen är riktigt skön i hela kroppen.... =) 

                                

Sedan tillhör jag - det vet ju ni som är mina vänner iofs, förhoppningsvis, redan - kategorin människor som fortfarande skickar både brev & vykort - både från semester, vid högtidliga tillfällen o rent spontant när man minst anar det - för att jag gillar att göra det. Inte för att jag enbart vill ha kort tillbaka i min lilla låda. Inte heller skulle jag be mina nära & kära att läsa ett massmail, en blogg eller en hälsning på tex facebook, det måste ju räknas som höjden av lathet o vara något av det mest opersonliga! Däremot kan jag tänka mig att mer än gärna läsa någons blogg för mer detaljer LR underhållande anekdoter, givetvis, det uppskattas ju alltid =)

Denna mannen säger det oxå väldigt bra i sin blogg.

 

*Mera Brev Åt Folket*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0