Perfect Summer Night

Efter min härliga fisketur i lördags tillsammans med mina föräldrar, körde jag racer vidare norrut för att hinna till affären innan kl 20 - stängningsdax - då jag hade planerat att köpa med lite blandat (jag var supersugen på grillat korv) så att vi kunde grilla hemma hos Eva och min lilla principessa =)

Eva gillade dock inte helt 100 mina val av korvar... =) Och jag som ändå köpt 3 olika sorter för att gardera mig...

Medans saker och ting grillade till sig så plockade jag både röda vinbär o vildhallon tillsammans med min lilla tjej =) Hur söt som helst var hon, plockade vinbär till mig o allt... Det blev sedan både härlig korv i bröd och den färskaste makrillen man kan tänka sig, i folie med enbart salt o peppar, hur smaskigt som helst =) Det var dessutom superskönt att kunna sitta utomhus och bara njuta av tillvaron... härligt sällskap (som man dock träffar alldeles för sällan), god o lättvindig mat sommarkvällsmat och perfekt sommarkväll.... kändes nästan som om man var något sånär normal, och i princip semester... med andra ord var det hur nice som helst =) Tack för det ! Repris hoppas jag?

Att klockan sedan blev halv tre på natten innan jag kom på att jag kanske skulle dra mig hemåt igen - dop väntade ju söndag förmiddag - är ju en anna sak... men å andra sidan: är inte det ett bra tecken på en lyckad kväll tillsammans med en vän? Det är det iaf enligt mig... =)

Som bonus är ju dessutom Eva bäst i alla lägen, både vad gäller att lyssna på mina 'problem', planer för livet och ge mig en spark där bak vad gäller bland annat min arbetsmiljö och livssituation... hon letade tom upp saker spontant på nätet för att hjälpa mig att hitta lösningar och få svart på vitt att vissa saker helt enkelt inte är ok. Bara så att du vet, ditt sällskap o dina kloka ord är alltid väldigt uppskattade...

A Presto!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0