Dåligt Förklädd Önskan

När man går in på förstasidan för att logga in på sin blogg så finns det alltid en hel del små godbitar som hamnat i highlight och som jag ibland gillar att kolla in.... men det finns en som jag garanterat inte kommer att kolla in - med risk för att lägga väldigt betska kommentarer!

Det finns nämligen en blogg som drivs av en ung tjej, som enligt henne egna ord kommer att lägga upp bilder på mer outfits om folk lägger tillräckligt med kommentarer om de gångerna hon gör det. Mer föder mer så att säga...

Hon får gärna visa upp sig in sin kläder om hon känner för det, det är inte det.... men inser ni hur många som kommer kommenterar bara 'därför att' så att säga?! Speciellt när Blogg.se själva rekommenderar det! 'Kommenterar ni så lägger hon upp fler outfits, och visst vill vi se fler outfits?' Öh, nej, det var inte alls en ledande formulerat fråga.... Kanske hör det till ålderns klokhet, men jag genomskådade henne direkt.... inte för att det direkt var något svårt. Hon försöker bli nästa 'BlondinBella / Kenza / you name it' . Det hela är ju bara ett väldigt billigt & enkelt sätt att skaffa många läsare till sin blogg, och många läsare innebär att även andra - läs tex reklam - får upp ögonen för bloggen. Vilket i sin tur innebär att även hon kommer bli köpt, dvs 'jag älskar denna produkt (som jag får gratis hemskickad till mig om jag nämner den på bloggen) så den rekommenderar jag verkligen att ni oxå köper (trots att ni inte har råd - men jag fick denna produkt som sagt gratis) den genast'


Allvarligt, har inte bloggvärlden - och den verkliga världen - fått nog av detta snart?! Jag har iaf för längesedan tröttnat på dessa människor, bloggare som enbart känns genomfalska. Det roliga är även när de blir intervjuade och för frågan vad de ger för råd till andra att 'lyckas lika bra' (ja, allvarligt det är oftast frågan *hilarious* Det flesta gångerna så svarar de att det gäller att stå på sig, veta vad man vill och inte ge upp....

Med andra ord: veta att man vill lura andra (oftast unga tjejer) och locka dem till att köpa saker de tror att de 'måste' ha, trots att det inte ligger inom någon som helst rimlig budget för dem (Bloggaren själv har ju fått dessa dyra krämer / väska hemskickad gratis). Veta att om man bara får tillräckligt med pengar på det så säger man vad som helst... Blir man dessutom uppmärksammad på förstasidan på någon bloggportal eller i annat medialt sammanhang så är ju karusellen igång och det mesta går av sig själv... *var det någon som efterfrågade ambition?*


Miss förstå mig inte, jag har inte emot bloggandet generellt, och har flera stycken som jag följer, men:

Tacka vet jag en personlig, rolig och genuin blogg - de läser jag mer än gärna =)

Buona Giornata!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0