Sjuk?

Hmm... nu under den senaste timmen har en tanke kommit smygande...

Är jag inte sjuk trots allt?

Eftersom jag inte ska vara i receptionen imorgon, utan instängd på kontoret med bokningar så försätter jag med andra ord inte någon i direkt knipa - ja, förutom mrs då men hon kan ju gå upp själv och göra några extra timmar - om jag sjukskriver mig.

Jag lär bestämma det imorgon när klockan ringer, men det lutar onekligen åt det. Och vet ni, inte 17 tänker jag ha dåligt samvete, är inne på mitt 3:e år på företaget och har inte varit sjukskriven en enda gång! En gång hade jag migrän, men till och med då gick - jaja, kröp snarare - jag till jobbet, låg på en säng i angränsade rum till receptionen i totalt mörker, och gick upp halvblundades samt med handen över ögonen, varje gång det plingade i dörren att det var en ny gäst på ingång. Är inte det arbetsmoral så vet jag inte...

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0