Galen Värld?

Nu får jag säkert många emot mig, men visst måste det vara ngn mer än jag som reagerat på ett av de senaste diskussionerna vad gäller sport::

Att det spekuleras i att Christiana Ronaldo ska köpas av Real Madrid för 1 000 000 000 svenska kronor!

Nej, - tyvärr - så har jag inte skrivit för många nollor här ovan, priset de erbjudit hans nuvarande klubb, Manchester United, säga vara helt otroliga 1 miljard!

Ok, det har väl alltid varit vida känt att idrottstjärnor - och kanske framför allt inom fotbollen - köpt och sålts till otroliga priser... priser som dessutom alltid har stigit i en inflation utan like, höjningarna för varje år rent procentuellt är ju inte av denna värld. Men någonstans måste ju för sjutton gränsen gå kan man tycka... men tydligen inte.

Jag tror inte att det är världsekonomin som förändrar synen, rent generellt så tror jag inte det finns någon i hela världen som kan rättfärdiga dessa helt sinnessjuka löner.

Har ni åsikter, i vilken riktning de än må vara så är ni mer än välkomna att delge mig dem.... *nyfiken*

A Presto!

Kommentarer
Postat av: Tess

För mig ser den ut precis som i helgen. Ingen skillnad alls

2009-06-17 @ 19:41:58
URL: http://singeltess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0