Ingen ursäkt

Nej, det är vad jag har för att inte gå och rösta idag... ingen ursäkt alls faktiskt.

Jag har mitt röstkort, jag har id-handling, jag är ledig och jag har väääldigt nära till vallokalen i mitt distrikt:

Foto tagit från mitt vardagsrumsfönster tidigare idag, omröstningen sker i det stora gula huset på vänster sida:

                                

Så, vad är din ursäkt för att inte gå och rösta idag? Jag säger inte att det är din plikt, verkligen inte - men det borde ju onekligen ligga i ditt intresse, om inte annat så till viss del.

----
Själv har jag inte bestämt mig ännu, -vad gäller partivalet alltså - men å andra sidan så har jag fram till klockan 21.00 ikväll på mig med min beslutsångest.

Dilemmat ligger i att jag gillar en speciell person, men att denna person står för en åsikt (eller rättare sagt det partiet) som jag verkligen är emot. Men jag vet, det börjar bli dags att verkligen ta tag i just den frågan eftersom den blir viktigare och viktigare för varje dag som går och för varje ny händelse som sker i världen, speciellt med tanke på utvecklingen i världsekonomin de senaste 9månaderna. Och sen som helhet så gillar jag ett annat parti.

Men detta valet handlar ju först och främst vilket parti man vill ska representera Sverige i Europaparlamentet - och i nästa omgång, när man vet vilka som får si och si många mandat, är det personval.

Men som sagt, det är ca 5,5timmar kvar så...

A Presto!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0