Ledig dag = Ond cirkel

Ok, nu är det fastställt:

Jag hatar verkligen att jobba (för) mycket och sen endast ha en ledig dag.

För det första så har jag 1timmas resväg. Sen är jag så fruktansvärt trött och slutkörd när jag kommer hem och vågar slappna av kroppen att jag inte orkar göra ngt speciellt. Däremot har jag de två senaste gångerna somnat mitt på dagen - helt oplanerat - och då sovit alldeles för länge. För när jag vaknar igen så är det 2 saker som har inträffat:
Kroppen är totalt förslappad och jag orkar knappt varken röra mig eller öppna ögonen. När jag efter en stund dock vaknat till mer och mer och timmarna går, så är jag ju inte direkt trött eftersom jag sovit middag.

Det slutliga som är jobbigt på enstaka lediga dagar är att jag sover så fruktansvärt dåligt. Dels för att jag inte riktigt kan koppla av, men även för att jag är så rädd att försova mig.

Nu i sommarsäsong skulle jag verkligen vilja ha 2 dagars sammanhörande ledighet - har inte haft det ngn sommar än, men ngn gång ska ju vara den första.

Nu ska jag iag packa ner det sista, ta en shake och sedan klä på mig för att åka till jobbet.... jag hade faktiskt sovmorgon, men vad hjälpte det. Kroppen - som varit vaken x antal gånger inatt - trodde att det var dags att ge sig av hemifrån redan kl. 6 och vägrade låta mig somna om efter det... men jag har iaf löst lite korsord.... hur bra nu dock som vissa lösningar blev.

Jaja, nu är det först och främst att få i mig min morgonshake som gäller, sedan iväg och göra en avstämning med Flingsalt inför dagen samt buffén för alla våra 85 konferensgäster imorgon... spännande är bara förnamnet....

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0