Logiskt?

I think not....

Men om någon hittar någon som helt logik i det hela så snälla, meddela mig gärna då jag behöver all hjälp jag kan få...

----
Om den nuvarande nyanställda personen inte fungerar på sin position och vi därmed - tyvärr - måste avsluta provanställningen, och därmed blir en man kort i arbetsteamet.... är då lösningen:

A: anställa en tjej som jag verkligen inte kommer överens med, som får mig att må pissdjälvadåligt och är en av få personer som jag har använt ordet 'hat' om? Hon har fått mig att missa många timmars jobb då jag mår så djälva dåligt av hennes närvaro, eller tanke på närvaro. Visst, hon har jobbat på annan position i företaget för två somrar sedan - men har ingen som helst inblick i varken nya rutiner eller bokningssystem.

(Jag sa genast ifrån idag när det ens kom upp, att då får hon jobba när jag inte jobbar. Ok, sa min chef. Vi lägger självklart schema så att det inte krockar, och så att ni inte kommer jobba ihop. Samtidigt säger hon att vi måste vara 2 i receptionen, och att hon själv och vår säkerhetsansvarige endast kan fylla i vissa timmar så att vi ordinarie får lunch - hmm.... någon som fick ihop det? Nej, tänkte väl det. )

B: byta position på en av de nyanställda tjejerna i butik/café delen. Hon är ny, vill lära sig, är framåt, och kan lära sig det hon behöver.

Varför ska vi utbilda - vem ska göra det förresten, jag vägrar!!! Tänker verkligen inte utsätta mig för att behöva stå tillsammans med alternativ A på en yta av mindre än en kvadratmeter! - en tjej som ALLA vet inte fungerar, när vi lika gärna kan utbilda en helt ny tjej (samma jobb utbildningsvis) och slippa åtminstone en del av den psykiska påfrestningen som den innebär?! Illa nog att vi ska vara i samma byggnad. Visst, jag kommer givetvis göra det bästa av situationen, men där går oxå gränsen. Är det något jag ogillar så är det falskhet och det är bara förnamnet vad som kommer hända i sommar...


Saken är den att jag inte säger något ur det perspektiv att chefen för företaget måste göra det som är bäst, och lösa situationen.... men min fråga kvarstår ju: hur kan alternativ A vara bättre än B?

Som sagt, den som har ett svar - om så bara en uns av logik - så delge mig mer än gärna...!

A Presto!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0