Michael Jackson - Död?

Jag hade egentligen inte tänkt starta min dator nu ikväll när jag kom hem ifrån jobbet men med tanke på kvällens stora nyhet kände jag att jag vill det trots allt....

Michael Jackson, är han verkligen död?! Känns hur konsigt som helst... Missförstå mig inte, jag är inte galet fan, men när det gäller så här 'stora' och speciella människor så blir det ändå något ofattbart över det hela och nästan ogripbart tomrum.... kan inte beskriva det på något annat sätt.

Läste på textnyheterna att han avlidit efter en hjärtattack - på ett sjukhus i Los Angeles. Men han hade ju först hittats livlös i sitt hem utan andning, men antagligen blir man inte dödförklarad förrän på sjukhuset. Rent logiskt så är det ju inte direkt konstigt efter all den stress han levt i det senaste decenniumet.

Det har ju varit i princip oändligt många turer kring denna mannen - denna myt - genom åren, som egentligen började redan när han var 5år och slog igenom med Jackson Five. I slutet var han väl dock tragiskt nog nästan mer känd för sina historier kring pedofilihärvan, missbruk, konstiga uppfostrings förhållanden och ekonomiska problem än för sin enorma musikskatt som han trots allt bidragit med till musikhistorien i världen....

R.I.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0