För att ni ska veta...

... lite mer om vem personen som skriver denna blogg - dvs jag - är så har jag nu lånat en sådan där lagom skojig lista från en kompis blogg - med vissa modifikationer:

Lovar du att vara ärlig? Självklart! Finns det anda alternativ?
Smeknamn: MissBlue, Miss Sunshine, Vildtungan m.fl.
Låt som när du är ledsen, sörjer till? Tyvärr aldrig hittat den låten
Beroende av: Min familij.
Beroende av, ytligt: Gilmore Girls, Vänner
Vem behöver du mest just nu: Min nyfödde brorson
Vem behöver du mest just nu, ytligt: Personen som delar ut jättecheckar.
Vad tror folk om dig? Att jag alltid är glad
Stämmer det? Nej. Däremot försöker jag alltid vara positiv. *skillnad*
Vad får du oftast komplimanger för? För mig. Att jag är jag och någon att lita på
Vad säger du för att imponera på någon? Försöker inte imponera på folk
Hur imponerar man på dig? Händighet & ett härligt sinne för humor
Brukar du skratta för dig själv? Ja
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: 'Första badet sker med pappa' - från min svägerska tillsammans med minifilm på min brorson.
Var bor du? I min eget köpte läghenhet (och periodvis i kappsäck)
Trivs du där: Jajamensan - mitt hem är min borg
Äger du några converse: Aldrig gjort, kommer aldrig att göra
Sprit, cider, vin eller öl: Sprit... dessvärre. Men bara vid fest. Vid andra tillfällen är det vin som gäller.
Brukar du bli för full: Har hänt, svar ja =)
Vad har du för mobil operatör: Telia
Är du allergisk i mot något: Kampanjoner. Och trångsynta människor
Har du haft sex idag: Klockan är bara strax efter 15...
Nästa mål i ditt liv: Ordna upp min tillvaro. + komma tillrätta i lägenheten
Hur svarar du i mobilen: Ja, hallå? (mitt namn vid professionella samtal)
Vem ringde du senast? Min chef. Men jag är generellt ingen telefonperson. Däremot smsberoende
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att det var ok att jag åkte hem
Antal timmar sömn inatt: Alldeles för få
Sov du ensam: Jajamensan
Brukar du komma i tid: För det mesta. Hatar verkligen att vänta på folk
När mår du bra: När jag vara utomhus, umågs med familj & vänner, och när jag ser en väldit bra film/konsert
När blev du fotad senast: Igår
Hur känner du dig nu: Mätt - precis ätit bakad potatis med hemmagjord röra *mums*
Vanligaste färg på dina kläder: Just nu mkt lila, och svart är alltid en klassiker.
Vad tycker du om fötter: På gräns till fetisch
Vad saknar du: Min bror och hans familj
Vad saknar du, ytligt: Pengar - skulle vara skönt med lite mer stabilitet i nuläget.
Hade du en bra kväll igår: Skulle jag inte kalla den. Var dödstrött efter jobbiga 2veckor, och somnade strax efter 18 och sov ca 3,5h. Vilket innebar lite nattsömn.
Favorit dryck på morgonen: Vatten alternativt en god kaffe från min maskin =)
Rakar du benen: Nej, allergisk. Blir oftast vax, och vid kris sådan där kräm.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Alldeles för sent
Är du blyg? Blyg? Vad är det? =)
Sysslar du med någon idrott: Ingen idrott, men går på fint gym, räknas det? =)
Vill du hellre ha mail än brev: Brev, massor av brev
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Hårt kanske, men svar nej
Har du spytt offentligt: Inte vad jag kan komma ihåg =)
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Hmm... ha sex? ;-)
Är du nöjd med ditt liv: Inte som jag hoppas, tänkt - men å andra sidan, allt är relativt.
Är du bortskämd: Någon annan innehar den titeln
Vad gör du i morgon: Städar, tvättar, köper nya sovrumsagardiner
Vad är det värsta du vet? Orättvisor
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Så det räcker till bensin & mat
Vad behöver du just nu? Träffa min nyfödde brorson
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Prinsessan Diana
Vad längtar du till? New York =)
Har du bra vänner och äkta vänskap? Lyckligtvis. Dåliga vänner är inget att ha kvar
Vad använder du för shampoo? Garnier (tror jag, den gröna serien)
Vad är det finaste du fått? Det mest värdefulla är hjälp med allt möjligt *ovärderligt*
En speciell dag du minns: Detta året - 22mars, våffeldagen. 15 dec 2005
Hur gammal är du? 27
Tycker du om någon just nu: Tycker om många i mitt liv, men ingen på kärleksvis
Om fem månader: Hoppas jag att sommaren varit superskön så långt
Du samlar på: Serier
Gröna eller röda äppeln: Beror på humör och sort
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Min bror, pappa eller kollega
Gillar du golf: Tråkigare får man leta efter. Sport? Mer en välbetalad promenad
Vilken tid gick du upp idag: 9.46. Men då hade jag å andra sidan inte sovit inatt
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja, äntligen en natt hemma
Har du strumpor på dig nu: Nej - barfota är skönt =)
Vad ska du göra ikväll: sortera kort som ska framkallas
Är det okej att gråta: Självklart. Det borde fler göra
När grät du senast: Igår
Laddar du ner musik och film från Internet: Aldrig gjort - vet ej ens hur
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa, köpa ny bil
Bär du glasögon eller linser: Nej, jag är som en kvinnlig varian på Stålmannen ändå
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Kunde inte vara oviktigare
När går du upp ur sängen en helgmorgon: När jag vaknar =) Vid jobb, kl 8
Har du piercing: Nej.
Har du tatuering: Ja
Vill du gifta dig: Ja
Vill du ha barn: Ja
Solar du ofta: Nej - i princip aldrig faktiskt
Är du bra på att laga mat: Skulle jag nog vilja påstå =)
Gillar du att dansa: Ja, danser av alla de slag
Är du flygrädd: Nej. Hur skulle jag då komma ut i vida världen?
Hur vig är du: Hört talas om en elefant i en porslinsfabrik? Det är inte riktigt jag, men kanske det lila elefantbarnet =)
Vad dricker du helst när du är törstig: Livets dryck - vatten
Vilken är din favoritglass: Chokladglass
Tror du på ett liv efter döden: Nej. Men jag tror på skyddsänglar
Tycker du om sushi: Hur gott som helst! Den allra godaste finns på North i Auckland, NZ
Vad äter du helst när du ser på film: Morötter o dip
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja
Har du tandläkarskräck: Nej, men har å andra sidan inte varit där sedan nov -02
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Definitivt kvällsmänniska. Men har ej ont av att gå upp på morgonen
Vilken ögonfärg har du: Blue as the sky
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Alltför många gånger
Biter du på naglarna: Nej. Äcklig ovana
Röker du: Nej, har aldrig ens taigt ett enda bloss *grupptryck vad är det?*
Hur ofta tränar/motionerar du: På fancy gym 2ggr/veckan. + hemmamaskin & promenader.
Senaste låt du hörde: Picture
Vad gör du på helgerna: Jobbar. Vid ledigt, åker jag gärna till famil o vänner. Går på stan

Ja, jag hoppas att detta iaf gav en liten inblick om vem jag är... *L*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0