Jobb Fadäs 1

Igår var det spännande här på jobbet må ni tro =)

När min kollega skulle åka härifrån och lämna mig ensam kvar - satt och skrev på C's svenskaC arbete - så bad jag honom som vanligt att låsa in mig eftersom jag verkligen hatar att vara kvar här själv sent på kvällarna (svar ja, jag är då mörkrädd och livrädd *L*) . Han påminde mig om att jag har bilen på baksidan.

-'Jag den glömmer jag nog inte för då får jag sova utomhus inatt eftersom nycklarna ligger i bilen.'

När klockan sedan blivit över halv tolv på kvällen och jag skulle gå hem, började jag plötsligt tokskratta då tanken slog mig;

JAG VAR JU FÖR 17 INLÅST!!!

Ringde min kollega - jag visste att han ej sov ännu - och upplyste honom om läget. Kan säga att han skrattade lika mycket som jag gjorde.
-'Men du kan väl sova i x-rummet, det är du ju van vid.' (detta är visserligen sant, men kände inte för att sova över på min arbetsplats denna natt.

Han kom då sen på att han glömt låsa den dörr - en extra nödutgång - som var öppen tack vare att vi haft ett middagssällskap just den kvällen. Alternativet var att klättra ut genom köksfönstret, och i ärlighetens namn så föredrog jag en dörr =) Utrustad med en ficklampa och allt mitt mod, gick jag upp på övervåningen (man måste det för att nå denna dörr) där jag plötsligt kom på nästa tanke.

'Om denna dörr varit öppen hela kvällen, betyder det att någon faktiskt kan vara här uppe! Och då var jag som sagt redan både mörkrädd och livrädd! För att följa våra säkerhetsföreskrifter var då innan jag kunde lämna byggnaden, själv tvungen att gå runt överallt och kolla så att ingen var här inne. När jag var klar gick jag nedför nästa trappa och ut genom dörren *freedom at last*

Nästa dilemma var att ta sig runt byggnaden till parkeringen där min bil stod. Framme vid min pärla, letade jag upp nycklarna och körde sedan runt till framsidan. Där var jag nu tvungen att gå låsa upp, gå in och samla ihop mina saker, och sedan gå lås-, och släckrajden (även om jag visste att min kollega redan gjort baksidan av byggnden - det är rutin). När jag kom till den ena entrédörren och kände på den.... så var den ÖPPEN! Han hade alltså endast låst den ena (men glömt detta) och om någon av oss kommit på det tidigare så hade jag:

*Inte behövt skrämma upp mig själv
*Inte behövt gå igenom hela byggnaden
*Kommit i säng en halvtimme tidigare

Jaja, man lär sig väl iaf =)

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0