Talang 2009

Vet inte hur det sett ut tidigare under säsongen, men ikväll var det iaf semifinal - vet ej heller vilken i ordningen, men tror det var den första.

Vi hejade på de tre som var klart bäst:

* Men-gruppen (alla straighta män i glitterklänningar - som dessutom sjunger - borde premieras!)
* Den otroligt viga tjejen - som lyckades göra ett nummer av något som är så tråkigt
* Den otroligt verbala killen (jag frågade min kollega om han inte tyckte jag skulle ställa upp just i den klassen 'prata så fort att ingen annan hänger med i utlägget *L* )

Tyvärr så gjorde svenska folket precis som vanligt - dvs röstade fel! Svar ja, jag får ha min egen åsikt. De röstade väldigt tydligt med hjärtat då den lille killen hade en otrolig 'tyck-synd-om-mig'-utstrålning. Sedan att han sjöng hemsk (nej, han var inte dålig, bara ung och dessutom inte kapabel att göra rätt låtval för just honom) och blev lite ärligt åtsätt - men väldigt snällt inlindat - av juryn så var ju det hela ett faktum....

Jag frågar bara: WHY?!?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0