Dagens Ungdom; Så Att Man Blir Mörkrädd!

Först vill jag bara säga inledningsvis att jag inte dömer någon med detta inlägg...! OK?!

Kom av en slump in på en blogg som skrivs av en ung tjej. I ett inlägg får man denna information:

*hon är 17 år
*fick missfall 16 mars -09
*1 vecka senare var hon tillbaka i skolan
*2 veckor senare tog det slut med den dåvarande pojkvännen sedan 2 år o 1 månad
*6 april hittade hon en ny 'livskärlek' (hennes ord)
*i september förlovade de sig
*hon skriver att hon vill försöka skaffa barn igen

Alltså, vad är det för fel med dagens ungdomar?! Jag bara undrar... Varför måste man skaffa barn till höger o vänster? Varför kan man inte bara vara ung och njuta av tillvaron. Det är ju en väldigt stor fördel om man är mogen och dessutom har något att lära sina barn... Inte bara skaffa barn för sakens skull. Har dagens ungdom för lite att göra LR vad är det frågan om?! Som sagt, det är inte utan att jag undrar...

Men ta denna tjejen då, när hon inte ens var fyllda 17 var hon gravid men fick missfall (jättetragiskt, oavsett ålder!) Vore det inte bra om hon gick klart skolan först åtminstone?! Det är ju även ett faktum att det tog slut med killen ifråga så förhållandet kan ju inte ha varit så starkt.. för då hade det väl klarat krisen o de stöttat varandra?

Och endast 1 (!) vecka efter uppbrottet träffar hon någon ny princecharming. Sedan så förlovar de sig efter endast 6 månader tillsammans! Jag vet, ett halvår kan vara en evighet i den åldern men det är ingenting ute i den riktiga världen. För att göra det hela värre så säger då denna 17 unga tjej att hon vill försöka skaffa barn nu...
                       

Inte undra på att samhället ser ut som det gör...

A Presto!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0