Striptease = Bad Idea!

Alltså.. här kommer nu min officiella åsikt i detta ämne, en gång för alla...

Striptease är ingenting bra!
Ok, om man har det som yrke (ja, ni förstår vad jag menar*L*) LR om det är något som gjordes för skojs skull vid 15-16 (ja, tidigt och jag hoppas att ingen gör/gjort det men för att ni ska förstå min syn på saken) då kanske jag kan köpa att man tycker det är just roligt...

                                          

Men om man passerat 18 och är officiellt vuxen, då är det ingen bra idé alls. Utan istället den raka motsatsen, en väldigt dålig idé!!! I dagens samhälle är man aldrig säker och det är alltid någon som har en mobilkamera i fickan nära till hands. För att inte ens tala om i hur många kanaler i media som det finns för en sådan film att - för evigt - cirkulera i. För det är ju just det... även om det är kul för stunden så är det troligtvis inte roligt nästa år, när man förhoppningsvis blivit klokare. Kanske är det inte ens roligt veckan efter!

Man måste själv ta ansvar för sina handlingar, och på samma sätt måste man själv så för sina - och förhoppningvis lära sig av - misstag.

Ok, nu tänker vi ett steg längre... bortom det roliga för stunden. Till och med både arbetsgivarsajter på nätet som Nyheterna och karriärcoacher har ju varnat för just detta. Allt som finns på nätet är väldigt lätt-tillgängligt, och med väldigt lätta medel kan en eventuellt blivande arbetsgivare ta reda på allt som finns där ute på nätet om en som person... Och detta enbart med ett fåtal knapptryckningar... i värsta fall krävs enbart 1 enda!

Missförstå mig inte, jag menar givetvis inte att man inte ska ha kul och göra crazy saker... saker som kanske stundtals är det som förgyller livet.

MEN:

Snälla unga människor där ute, tänk efter en gång till... och framför allt; TÄNK EFTER FÖRE!


                                           

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0