Snö&Västtrafik Matte

Sedan helgen så har jag nuu instiftat en ny sorts matematik; 'snö&västtrafik' heter den =) Den finns även i variant då den internt kallas; 'snö&SJ' matte.  Jag är övertygad om att du förstod det uppenbara... om inte...

Här kommer ett alldeles utmärkt exempel på det:

Att vanligtvis (med redan känd matematik) ta sig från punkt A till punkt C tar 2h. MEN med den nya härliga matematiken, 'snö&västtrafik' tar det 1,5h bara att ta sig till punkt B, dvd mittpunkten. För att krångla till det ytterligare så befinner man sig 2h senare FORTFARANDE på punkt B. En fågel kommer förbi och viskar att det helt enkelt kommer att vara stopp här, ingen vidare färd mot punkt C. *jippie* EFtersom det inte finns någon lösning på ekvationen så får man vid detta läget titta i facit för att på egen hand ta sig tillbaka till punkt A, utgångspunkten. *återigen, JIPPIE*

Givetvis sker hela uträkningen, uppställningen och problemlösandet utan någon som helst information utifrån så man får klara sig bäst man kan själv, där en gissning är lika bra som någon annas.

                         
Om du inte förstod utan behöver fler exempel så meddela mig, jag kan nog skriva upp hur många som helst =) Förhoppnigsvis dock inte redan imorgon då det görs ett nytt försök att lösa ekvationen ovan - dock med den gamla hederliga matematiken! =)

Go Västtrafik & SJ i snöväder säger jag bara!

              
A Presto!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0