Bil-Mutor

Hmm... nu försvann nog logiken igen... men det klart, den kan nog göra det väldigt lätt ibland när man har barn... gissar jag iaf =)

Läste på AB att hela 75% av föräldrarna använder sig av mutor i form av godis när de tar med sina barn på längre bilturer. Tydligen tog deras - föräldrarnas alltså *L*- tålamod slut i genomsnitt efter 41 minuter.


Vad var då logiken som försvann? Jo, för att lugna stojiga barn är ju inte sweets den bästa lösningen... Hört talas om sockerkick?! Dvs att de redan stojiga barnen är lugna en liten stund - så länge som det söta de mutas med räcker - sen en kvart senare har man samma barn klättrande i taket.. well, you get the picture =) *not a solution*


Själv är jag helt emot att ha något i munnen - undantag kaffe o annan vätska - när man åker bil. För att minimera risken att sätta i halsen. Något som lätt kan göras med varje liten oväntad inbromsning. Min åsikt har troligtvis sitt ursprung från det att min bror & jag alltid fick förmaningar när vi skulle åka långt: 'Är du trött? Ta ur tuggimmit innan du somnar. Det sätts lätt i halsen.'. Det, alltså mamman, omtänksamma, förmaningar och det faktum att jag har haft min beskärda av bilolyckor och även 'näraögat'-händelser.

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0