5 Gurkor!

Idag åkte jag och handlade lite, var hungrig och behövde bland annat lunchmat samt tjuvhandla lite inför midsommarhelgen. När jag kom hem igen - till min brors lgh som jag occuperar denna veckan - så skulle jag lägga in alla de grönsaker och frukter jag köpt. Tänkte lägga hans/deras i den ena lådan o mitt i den ena, men när jag påbörjade så insåg jag att det var (ett väldigt oväntat) kaos där... bland annat hittade jag 5 - jag upprepar, 5 (!) - gurkor som sett sina bästa dagar och nu var 99,9% vatten istället för de sedvanliga 96%. Jo, ni förstår säkert vilket skick de stackars gurkorna var i... Kanske inte räknas som 5, det var 4 enskilda halvor samt 1 hel.

Och för alla som känner min bror kommer nog detta (sanna) påstående som en liten minichock. Och, 'chock' var kanske aningen överdrivet, men åtminstone som en överraskning. Det är sååå inte han.

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0