Jump Up

Har ju som bekant sett en den boxar nu under denna 1,5 vecka jag varit sjuk... Det bästa har helt klart vart How I Meet Your Mother, säsong 3. Otroligt nog har det hittills (sett 2 av 3 skivor) varit några avsnitt som var helt nya för mig =) *jippie*

Efter ett specifikt avsnitt fanns det en viss sång som fastnade i mitt huvud... jag letade på nätet på olika plattformer men utan resultat. Men sedan så hade jag turen på min sida och hittade en helt fantastiskt blogg. En HIMYM-blogg, och min kväll var gjord =) *thankyouinternet*

Lyssna o njut, och känns glädjen & värmen sprida sig i kroppen av denna må-bra musik (oavsett vad man anser om genren generellt)


A Presto!

Kommentarer
Postat av: Belinda

ojoj det var många frågor! haha men det är jättekul! :)

Logiken ligger i att jag har bott i Rom i över ett år men nu ska jag flytta tillbaka till Sverige. För hoppningsvis kommer min pojkvän flytta efter så snart som möjligt. han är från Macedonien så han behöver uppehållstillstånd för att bo i Sverige.

Vi träffades i Rom när jag var här med några kompisar på semester sommaren 2008. sen höll vi kontakten via msn och telefon, sen åkte jag och hälsade på honom i januari 2009 sen igen i mars samma år, och i april och sen dess har jag mer eller minde bott i italien.

Tack för tipsen också om packningen. Som tur är har jag ju min pojkvän kvar här så måste inte få hem allt på en gång. kommer satsa på att få med mig ca 40 kg på flyget. och sen när jag kommer ner och hälsar på få med mig så mycket som möjligt till så det löser sig :) Trodde det skulle vara jättedyrt att skicka per post. gjorde det från viareggio 2007 men då fick jag betala ca 500 sek för 2,7 kg så det var ju synd att du inte kommenterade några dagar tidigare ;)

Anledningen till att jag vill hem är för att det känns som vi inte kommer någonstans. jag vill börja plugga och så där plus att jag är rätt trött på italien, det är jättefint att resa i men jobbigt att bo i. Tror jag fick med svar på alla dina frågor? jättekul med så många kommterar! Fortsätt gärna så! :)

Vad hade du gjort i italien när du var tvungen att skicka hem så mycket? bara shoppat som en tok? :) hoppas du haft en bra dag"

2010-10-07 @ 00:41:20
URL: http://spellyourheart.wordpress.com
Postat av: Belinda

krya på dig!

2010-10-07 @ 00:55:00
URL: http://spellyourheart.wordpress.com
Postat av: Belinda

Tack så jättemycket för tipsen! Jag kommer som sagt inte hinna med att gå till postkontoret idag, men det kommer definitivt tittas närmare på när jag kommer tillbaka och hälsar på! Nu satsar jag på 2 stora resväskor och hoppas att det går vägen.

Vad spännande så du har bott utomlands flera gånger med andra ord! Vad gjorde du i italien och nya zeeland?

2010-10-07 @ 13:34:06
URL: http://spellyourheart.wordpress.com
Postat av: Belinda

ojdå, nej hemma hos min pojkväns familj är det snarare hans mamma som bestämmer. Jag var där och hälsade på i somras och hans familj är helt underbar, utom hans bror som verkar ha transporterats från 1700-talet och är extremt emot att vi är tillsammans! Men jag träffade säkert 150 av hans släkktingar och alla var jättesnälla, inte för att jag förstod vad dom sa, men dom pussade på mig (till och med på munnen?!)så jag tog det som att jag blev accepterad.



JAg vet inte vilket slags uppehållstillstånd han behöver men jag läste på migrationsverkets hemsida och det verkar inte allt försvårt att få uppehållstillstånd eftersom han kommer från makedonien som inte är allt för långt ifrån ett eu-medlemskap plus att vi redan varit sambos i italien och därför räknas som en seriös relation. Och att han har italienskt uppehållstillstånd och arbetstillstånd. Han har inga problem att komma in i Sverige., Han får stanna tre månader och inom de tre månaderna måste han söka uppehållstillstånd. sen får han stanna tills det blir klart och från dag ett får han börja jobba om han har jobb.¨har han jobb får han automatiskt uppehållstillstånd tror jag. anledningen till att han inte följer med på en gång är för att vi vill försöka tjäna pengar innan. eftersom det kan vara svårt att hitta ett jobb om man inte pratar svenska och inte heller jättebra engelska.

2010-10-07 @ 13:46:07
URL: http://spellyourheart.wordpress.com
Postat av: Jessica

10 januari

med syster och sara

direktflyg från oslo

och det ska jag göra =)



tror det blev svaren på dina frågor =)

2010-10-07 @ 18:11:02
URL: http://skyler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0