Trött På Att Vara Sjuk

Nu är jag pissigt trött på att vara sjuk!!! OK?!

Haft feber sedan i tisdags, och inte direkt någon låg sådan. Som högst - som jag kunnat uppmäta, under den hemska febertoppen i onsdagsnatt gick det ej att mäta då jag frös så mycket att jag skakade trots 3 (!!) täcken och hackade tänder så mycket att avläsning var omöjlig - har jag haft 39,7 grader, och som lägst 38,8. Det åkte den ner till lördagnatt efter Ipren-intag kl. 22.30.


Var ju ute och hämta min bror o hans familj vid 22 i lördags kväll, kände mig hyfsat bra när han frågade det på förmiddagen så tänkte att det skulle vara ok, dessutom vill man ju gärna ställa upp när han är en sådan klippa i alla väder! Kvällen som gick i väntans tecken, tillbringade jag dock på deras soffa där jag kollade på 'Titta, hon snackar oxå'/'Superstars' medans jag drack lite cola och frös under en superskön filt. Hittade inga värktabletter hemma hos dem, trots att jag vet vart de har dem och ville inte ringa och störa i middagen så tänkte.... 'Håll ut!' =) Borde nog tagit mig hem o väntat och intagit febernedsättande tidigare, men men...

Har även ont i halsen o är svullen där, inte ännu känts som halsfluss, det är inte den sortens ont. Det är mer väldigt svullet och jobbigt att andas. Men from idag så har den även börjat göra konkret ont. Sjukskrev mig imorgon oxå och ska ställa klockan imorgon bitti för att känna av hälsoläget, är jag likadan så ska jag beställa tid hos farbror doktorn. Det är ju som bekant inte speciellt bra för kroppen att ha feber så här länge, speciellt inte om den är såpass hög.


Som min granne sa; 'Själv känner jag mig döende bara den går över 38grader.'

Ja, lägg till 2 grader till så får du min status...

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0