Jordbävning på Nya Zeeland

Hade missat totalt att det förekommit en kraftig jordbävning på Nya Zeeland, när min pappa uppdaterade mig. Han kom inte ihåg vart den inträffat exakt men att det var NZ's nästa största stad som drabbats mest då epicentrum legat nära den.
Följande bild är lånad från sgb.se

Vilket innebär att det är Christshurch som drabbats. Med andra ord sydön, vilket i sin tur innebär att jag kan andas ut lite. Jo, det är väldigt synd om de drabbade - givetvis - men ur rent egoistiskt synvinkel så är jag lättad då de flesta av mina vänner som jag skaffade under mitt år på Nya Zeeland bor på Nordön, och dessutom från ca centrala och norrut.

Vill du läsa lite mer kan du klicka här och här.

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0