Kolmården

Ja, då har jag då (äntligen, tog väl bara en sisådar 15-20år, men bättre sent än aldrig väl? *L*) verkligen besök Kolmården =)

Och Kolmården förresten, det är ju egentligen ett litet samhälle/by själva djurparken som jag i detta fallet faktiskt menade heter Kolmårdens Zoo. Antar att det är lite som när folk säger att de ska till Ullared... när det de menar är varuhuset Gekås.

Vi gjorde ett försök när jag var liten (vet inte om lillasyster var född då LR ej, så längesen är det *L*) att besöka djurparken men då åkte vi runt i Sverige men Kolmårdens camping var bland det äckligaste som vi sett så bodde vi endast 1natt - egentligen ville vi åka direkt vidare, men var för sent att dra vidare - och hoppade helt enkelt över hela den planerade utflykten. Och trots att det var så många år sedan så kommer jag ihåg allt det äckliga än idag, vilket säger en del om hur äckligt allt faktiskt var!!!

Denna gång åkte jag med E & E. Vi bokade 2 nätter på hotell, 2 dagar på Kolmården + 1 dag på Dinosarium (som besökte Norrköping med sin världsutställning som turnerar världen runt)

Lite foton kommer...

A Presto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0