Forsränning På Bali

I onsdags blev det åka av igen, i dubbelbemärkelse =) Vi skulle till Ubud - ligger ungefär mitt på ön, men nedför berget - men på vägen så stannade vi och kollade in GitGit, The Twin Waterfall. Väldigt fint, och extra kul då Tess är höjdrädd och hade svårt gå över de 2 små smala broarna man var tvungen passera för att komma fram men jag var väldigt exalterad och sprang fram över trappor och klippstenar. Jag kom på mig själv med tänka barndomsmantra "man ska inte springa på klippor - speciellt inte våta klippor" =) Sen blev det utsikt över The Twin Lakes. Man kunde där även ta kort tillsammans med både jättefladdermöss, orm och leguan i megaformat, men vi tackade artigt nej =) Vi hittade även en flock vilda apor längs vägen som vi stannade och tog kort på. Väl i Ubud fick vi syn på reklam för raffig/forsränning på Agung River och efter lite förhandling så fick jag ner priset till 250000 rp så då bokade vi det. Vi fick gå en promenad på risfält (där jag såg en stor tjock svart orm!) och i branta trappor i djungeln för att komma till startpunkten... Det första jag ser väl nere vid vattnet är 2 killar som står och pumpar vår flotte! Vi fick inta våra positioner, fick veta hur vi skulle sitta säkert med benen samt de tre paddelkommandona + ett extra. 'bom-bom' betydde att man skulle sluta paddla och hålla i sig... Blev en rätt 'bumpy ride' och lika blött som det var roligt. Var inte torr någonstans! Ca 2,5h forsränning blev det, kändes dock inte så länge eftersom det hela tiden hände något, och det var en väldigt lagom tur för oss nybörjare. Det kändes nästan overkligt att paddla med djungeln och ca 30 meter av berg o växtlighet på vardera sida om oss där i floden. Vi hade en bra guide som gillade oss så vi fick hoppa ur och bada i vattenfall på vägen. På ett vätskestopp vi gjorde på vägen så simmade jag även i floden, det var kalaskul och väldigt udda känsla då det var väldigt strömt - vid ett tillfälle blev guiden lite nervös för mig och började ropa vart jag skulle simma. Jaja, kalaskul var det iallafall det är då säkert =) Vi delade även på en färsk kokosnöt som de högg med machete åt oss, av vilken vi drack mjölken med sugrör o sen åt själva kokosen med sked... Inte speciellt gott men vi såg det som en del av upplevelsen =) Vi åkte sen tillbaka till Ubud och gick lite på marknaden, där jag bl.a köpte mig 2 armband och de klassiska souvenirmagneterna till kylskåpet =) Hittade även en stor tavla i ett galleri som jag blev förälskad, den kostade dock $500 och just nu har jag ingen plats för den - vem vet om jag någonsin får det. Vidare till Mas, som jag läst att de är världsberömda för sina träsniderier. Där gjorde vi nog en träsnidares dag då vi shoppade loss. Therese köpte en mellanstor hund och en uggla, Fia 2 hyfsat stora skulpturer av torson (man o kvinna) och jag 2 ugglor i olika storlekar. Han blev helt överväldigad =) Känns extra kul att ha köpt det där så man vet vem som gjort sakerna, istället för i en allmän affär eller på marknad. A Presto!

Kommentarer
Postat av: Stefan

2 saker:

1. Dina blommor är det fel på, de dör oavsett hur mkt vatten och kärlek man ger dem.

2. Du har fått ett nytt Swedbank-kort. Du är en av flera kunder som KAN ha utsatts för ett bedrägeriförsök. Därför har swedbank skickat ett nytt kort till dig. Det är samma kod på det du har nu. Ditt gamla kommer spärras automatiskt, stod det i brevet.

Det stod inte när de spärrar det.

2012-04-23 @ 19:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0