Vill Hem!

Tess googlade salmonella igår och det var precis som om de gjort symtombeskrivningen efter mig! Helt sjukt. Inatt satte även värken i magen igång riktigt ordentligt. Har haft ont även tidigare under veckan men det är ingenting hur det har varit inatt och under dagen. Som stora knivar sticks i och körs runt riktigt ordentligt. Helt galen smärta! Den satte sig även i ryggen och nacken. Försöker vara tapper men grät en skvätt imorse när jag inte orkade mer. Varenda steg gör ont! Idag var febern nere i 38 grader så förhoppningsvis går det åt rätt håll. Hoppas på smidiga flygresor hem imorgon. Måste gå till doktorn på måndag och ta salmonellaprov, innan det är gjort kan jag inte gå till jobbet. Min snälla svägerska ska försöka få en tid åt mig på vårdcentralen, men i värsta fall får det bli en tur till jourcentralen. Det är lite dubbel känsla, för även om jag vill bli helt frisk NU så vill jag ju fortfarande ha några symtom när jag kommer hem så att de verkligen tar mig på allvar. Vill ju även ha intyg så jag slipper räkna dessa dagar från helvetet som semester! Jaha, den som lever får se... A Presto!

Kommentarer
Postat av: Stefan

På vilken vårdcentral är du listad i Gbg?

2012-04-28 @ 06:17:46
Postat av: Stefan och Jack

Det finns ju privata mottagningar där du med säkerhet får tid samma dag. Kostar kanske 500 kr. Jag tänker om du inte är listad el.

www.akutlakarna.se



Om du har salmonella el om de misstänker det måste du ha en egen toalett på jobbet :-) det hade Jimmy velin när han misstänktes ha det, för det fanns ngn smittorisk.

Om du vill kan jag göra en skylt "Susannes toalett" som du kan hänga på jobbet :-)

Sen behöver vi nog också spärra av din lägenhet så detta inte sprider sig i föreningen, får tänka ut hur vi bäst gör det ;-)



2012-04-28 @ 06:30:25
Postat av: Stefan

Läst på lite nu på nätet. Jag tror Jimmy jobbade med livsmedel då så därför fick han en egen toalett då det kunde spridas.

Tänk på vikten av att tvätta händerna efter du varit på toaletten, det är tydligen jätteviktigt. Generellt är inte tjejer så noga med det har jag läst. Du är smittospridare i flera veckor.

Om du vill kan jag skaffa en plastrymddräkt som du kan ha om du ska vistas bland folk :-)

2012-04-28 @ 06:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0